قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند به روز رسانی است

تاریخ 8 دی 1398
قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند به روز رسانی است

 

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز ۸ دی ماه ۹۸ پس از بازدید از کارخانه نوآوری آزادی در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد یک کارخانه با تعداد قابل توجهی از جوانان تحصیلکرده و مستعد برای رفع مشکلات جامعه هستیم. تلاش این جوانان بسیار قابل تقدیر است.

امیری ادامه داد: آنچه که باید مورد توجه دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه قرار گیرد حمایت‌های حقوقی و قانونی از شرکت‌های دانش بنیان است. در حقیقت شرکت‌های دانش‌بنیان از شتاب رشد و توسعه بالایی برخوردار هستند. پس از بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه و توضیحات ارائه شده توسط مسئولان کارخانه دریافتم که در این حوزه خلا‌های قانونی و عدم وجود بستر‌های حقوقی به چشم می‌خورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه قوانین و مقررات موجود پاسخ گوی نیاز شرکت‌های دانش بنیان نیست؛ تصریح کرد: با کمک عبدالمجید شجاع، معاون امور حقوقی و مجلس معاونت علمی و فناوری قصد داریم مشکلات شرکت‌های دانش بنیانی که امروز شاهد آن بودیم و بخش‌های دیگری که امروز توفیق بازدید از آن‌ها را نداشتیم را جمع آوری کنیم. به طوری که پس از بررسی‌های لازم بخش‌هایی که به دولت مربوط می‌شود و با تصویب مقررات دولت قابل حل است را به دولت بسپاریم تا به تدوین لایحه بپردازند.

وی اظهار کرد: در حقیقت قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در ده‌های گذشته تدوین شده است و نیاز به بروزرسانی دارد. این به سبب آن است که در برخی از حوزه‌ها پدیده‌های جدیدی ایجاد شده است که احکام آن در قانون مربوط به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قید نشده است لذا در بازنگری جدید باید لحاظ شوند.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: همچنین بخش‌های مربوط به مالکیت فکری اختراعات و طرح‌های صنعتی نیز نیازمند حمایت‌های حقوقی از ناحیه قوه قضائیه هستند به هر حال این دسته از فعالیت‌ها که در راستای تولید، توسعه، ایجاد اشتغال، ارتقاء سطح معیشت مردم و ایجاد درآمد ملی هستند برای ما بسیار ارزشمند خواهند بود. لازم است با همکاری یکدیگر مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را که غالبا به دست افراد نخبه ایجاد شده اند را مرتفع سازیم.
 

اخبار مشابه:

ارسال نظرات:
مدیا
آدرس شعبه نخست پارک فناوری پردیس
آدرس شعبه نخست پارک فناوری پردیس:

تهران‏، بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص کرج) نبش خیابان شهید آزمون‌نیا،‌ پلاک 31

تلفن و فکس
تلفن و فکس:

تلفن: 40448463-(021)فکس: 76250100-(021)

 

پست الکترونیک
پست الکترونیک :

aif@techpark.ir

تمام حقوق محفوظ و متعلق به کارخانه نوآوری آزادی است
توسعه یافته توسط اورس